SERVICE Actief

Editie: 26

Published on: 18 juli 2019

Terwijl Eindhoven in de ban is van de tropische temperaturen is het al weer tijd voor de allerlaatste SERVICE actief van dit jaar, voordat ook wij als bestuur met een welverdiende vakantie mogen.

Eind mei was het dan zo ver, de release van het vernieuwde SERVICE magazine. In plaats van de drie jaarlijkse uitgaven die u van ons gewend bent kwam er dit jaar een enkele bundeling uit. Deze bundeling bevatte alle artikelen die het afgelopen jaar al op onze site waren verschenen. Het eindresultaat was een prachtig magazine dat u allemaal heeft kunnen lezen. Om dit heugelijke feit nog eens extra te benadrukken werd de dag van de uitgave het SERVICE Symposium georganiseerd. In de Zwarte Doos begon de dag met een uitgebreide lunch, ondertussen controleerde Enginear CV’s en gaf advies om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hierna kwam de eerste spreker van HEVO over de herontwikkeling van de Greswarenfabriek in het Limburgse Reuver. Na de presentaties was het tijd voor de eerste case ronde waarin AT Osborne en  Dev_ real estate onze studenten op een interactieve manier hun dagelijkse werkzaamheden uitlegden. Tussen de twee case rondes in was het woord aan AM, naar aanleiding van het onderwerp van de dag, transitie, namen ze ons mee langs een aantal van hun projecten. De tweede helft van het symposium stond in het teken van de artikelen van het magazine, verschillende schrijvers waren uitgenodigd om hun artikel toe te lichten. Clemens de Olde bijtte het spits af met zijn artikel over de ruimtelijke ordening in België. Hierna was de vloer voor Pim Bressers die een goed gevulde Zwarte Doos vertelde over de flexibilisering van het kantorengebruik door bedrijven. De laatste spreker van de dag was Erik Vermeulen die de zaal enthousiast vertelde over zijn artikel Data als de Nieuwe Olie. Het symposium werd afgesloten met de officiële uitgave van het magazine en een goed bezochte borrel. Graag wil ik alle bedrijven en sprekers bedanken die deze dag tot een succes hebben gemaakt.

Naast het symposium had het laatste kwartiel van dit academisch jaar nog genoeg activiteiten op de planning staan. Halverwege juni waren we uitgenodigd door Prologis op hun kantoor om meer te weten te komen over logistiek vastgoed. Om onze net opgedane kennis gelijk in de praktijk te brengen hoorde bij deze dag ook een bezoek bij een van hun logistieke gebouwen op Schiphol. De laatste formele activiteit van het jaar werd georganiseerd door Building Heroes. In het SX gebouw op Strijp-S gaven ze lezingen over samenwerken in projectteams, ondernemerschap en het pitchen van jezelf. Dezelfde avond was de reünie van de studiereis waar we gezellig met alle reisgenoten samen iets gingen eten. Onze laatste activiteit voor dit collegejaar was ons actieve ledenuitje. Als bedankje voor iedereen die zich dit jaar actief voor de vereniging heeft ingezet gingen we gezellig barbecueën in het park in Eindhoven.

Tot slot

Met het einde van dit academisch jaar inzicht wil ik deze laatste SERVICE actief nog even aangrijpen om nog enkele mensen te bedanken. Ten eerste iedereen die zich heeft ingezet voor de activiteitencommisie, redactie en de reiscommissie. Zonder jullie hadden we dit jaar onze activiteiten niet kunnen organiseren en hadden we niet dit prachtige magazine om op terug te kijken. Ook wil ik graag alle bedrijven die altijd enthousiast waren om iets met ons te organiseren bedanken. Al onze leden die mee zijn geweest op onze Inhousedagen, lezingen en borrels wil ik bedanken voor hun interesse en enthousiasme. Als laatste wil ik op een persoonlijke noot mijn medebestuursleden van het 26e bestuur enorm bedanken. Jullie hebben afgelopen jaar enorm veel tijd en energie in SERVICE gestoken, mede hierdoor is dit jaar het succes geworden wat het was. We hebben uren lang overlegd, vergaderd, gediscussieerd maar vooral veel gelachen. Dank jullie wel voor dit fantastische jaar!

Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u een keer met ons in gesprek over wat u, uw bedrijf en wij als studievereniging voor elkaar kunnen betekenen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@service-studievereniging.nl. SERVICE is te volgen via Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en natuurlijk via onze website www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens het SERVICE bestuur 2018-2019