SERVICE Actief

Editie: 26

Published on: 15 mei 2019

Het is alweer tijd voor een tweede SERVICE actief voor dit collegejaar. Sinds januari 2019 zijn er een hoop activiteiten geweest en er staan ook nog een paar leuke activiteiten op de planning voor de rest van het jaar.

Februari begon met het bezoek van Enginear. Zij kwamen langs op de TU/e om een workshop te geven over jezelf ontwikkelen op het gebied van netwerken, pitchtechnieken en jezelf presenteren. Deze activiteit werd gevolgd door de SERVICE poolcompetitie, met 18 deelnemers in The Rex in Eindhoven. De volgende formele activiteit was de Inhousedag bij Fakton in Rotterdam. Daar hebben we inzicht gekregen in de activiteiten van dit bedrijf door een presentatie. Daarna hielden we een case over Wisselspoor Utrecht met een financiële berekening voor deze ontwikkeling.

Circulaire economie was het thema van de maand Maart in het SERVICE Magazine. Deze maand werd geopend met de themamaandborrel op vloer 2. In circulaire economie gaat het om waarde behoud van producten en grondstoffen aan het eind van de levenscyclus. Hergebruik van grondstoffen wordt steeds belangrijker in de bouwwereld vanwege de toenemende schaarse. Daarna hebben wij eind maart onze krachten gebundeld met studievereniging OfCourse voor een legendarische kroegentocht in Den Bosch.

April stond in het teken van onze studiereis naar Tallinn en Riga. Van vrijdag 19 april tot en met zondag 28 april waren wij in deze twee steden om ons onder te dompelen in de cultuur en vastgoedwereld van de Baltische staten. In onze tijd daar zijn we op bezoek geweest bij meerdere verschillende vastgoedbedrijven en hebben we een goed inzicht gekregen van de huidige markt en het effect van het Sovjet Unie verleden op de vastgoedmarkt. De economie groeit, maar heeft nog een hoop in te halen. Ook zijn de landen bezig met het verbeteren van hun relatie met Europa, onder andere met de ontwikkeling van Rail Baltica.

Onze laatste activiteit was een bezoek aan Brainport Industries Campus (BIC) begin Mei met SDK. Hier hebben we een presentatie over deze campusontwikkeling gekregen waarna een rondleiding volgde. BIC is een internationale campuslocatie bestaande uit ruimtelijke clusters voor de gehele supply chain van hightech bedrijven in de toelever- en maakindustrie.

Vooruitblik

Er staan ook nog een hoop activiteiten op de planning om naar uit te kijken. Op woensdag 29 mei organiseren wij het SERVICE Symposium. Deze dag staat in het teken van de release van het nieuwe magazine. Verschillende schrijvers, Clemens den Olde, Pim Bressers en Erik Vermeulen, komen hun artikel toelichten in de context van transitie in de vastgoedwereld. Verder zijn er meerdere bedrijven aanwezig die presentaties zullen geven en cases zullen houden. Bedrijven zoals Dev_, At Osborne, AM, HEVO en Enginear zullen op deze dag aanwezig zijn. De dag zal worden afgesloten met een gezellige borrel.

In Juni verzorgt Prologis een property tour over Schiphol. Deze middag bevat een introducerende case, een tour over het logistieke Fokkert park, een rondleiding door een nieuw distributiecentrum en een afsluitende borrel. Verder verzorgt Building Heroes op donderdag 20 juni een presentatie over hun activiteiten op Strijp-S. Deze activiteit zal ook afgesloten worden door een netwerkborrel.

Daarnaast staan er ook nog een paar informele activiteiten in de planning. Er komt nog een reünie voor de deelnemers van de studiereis en een activiteit voor de actieve leden van SERVICE die de evenementen van dit jaar mede mogelijk hebben gemaakt.

Tot slot

Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u een keer met ons in gesprek over wat u, uw bedrijf en wij als studievereniging voor elkaar kunnen betekenen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@service-studievereniging.nl. SERVICE is te volgen via Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en natuurlijk via onze website www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens het SERVICE bestuur 2018-2019,