SERVICE Actief

Editie: 25.3 The Big Five

Published on: 06 juni 2018

Sinds het verschijnen van de vorige editie zijn er weer tal van evenementen die de agenda’s van onze leden, docenten, alumni en partners hebben gevuld. Uiteraard is de studievereniging nog steeds voornamelijk gericht op formele activiteiten, dit heeft ook de afgelopen periode weer geleid tot interessante events. Zo hadden we uitgenodigd om met onze studenten deel te nemen aan Building Heroes Talent Day. Dit stond in het teken van cognitieve testen en we werden voorgesteld aan vele grote spelers in de bouw. Kort hierna hadden we het genoegen om een bezoek te brengen aan Hevo en DEV real estate, in de vorm van Business Selecta, waarbij onze studenten zich moesten buigen over de problematiek bij het ontwikkelen van nieuwe huisvesting voor een scholengroep in een aardbevingsgevoelig gebied als Groningen (Hevo). Vervolgens kregen ze een moeilijk huisvestingsvraagstuk voorgelegd voor een groot advocatenkantoor te Amsterdam DEV. Eveneens heeft SERVICE een leuke inhousedag bij Over Morgen gehad. SERVICE werd hier zeer hartelijk ontvangen in de Nieuwe Stad in Amersfoort en kreeg een uitdagende case voorgelegd, waarna we uitgebreid zijn rondgeleid door de ontwikkelaars van het gebied. Uiteraard sluit SERVICE deze dagen nog altijd af met een informele en gezellige netwerk borrel!

Buiten de formele activiteiten, die we als studievereniging organiseren, is er ook een aardig repertoire aan informele activiteiten. Zo is er afgelopen januari, in samenwerking met OfCourse (ook 20 geworden dit jaar) een lustrum kroegentocht georganiseerd in Utrecht. Gedurende deze avond hebben we weer op gepaste wijze aan de rest van studerend Nederland laten zien dat we het ook bijzonder gezellig hebben in het zuiden van het land. Daarnaast hebben we op bestuurlijk niveau ook de banden weer aangehaald met verschillende studentenorganisaties binnen het vastgoed, onder meer met FRESH, BOSS, Real Estate Club Groningen en het Vastgoed Symposium in de vorm van de vastgoed netwerkborrel.

April is altijd de tijd van het netwerkevent van BOSS, de RECD. Ook dit jaar zijn we weer met veel enthousiasme gegaan en heeft SERVICE zich weer laten zien aan de bedrijven. Uiteraard hebben we hier de nodige does and don’ts afgekeken voor ons Lustrum Symposium. Het Symposium, gebaseerd op ‘the Big Five’ in het vastgoed (Investment Strategies & Markets, Quality of Life, Sustainability, Retail & Logistics, en Smart Urban Environments), vindt plaats op 1 juni in de EVE, op de spoorzone in Tilburg. We danken alle enthousiaste SDK Vastgoed studenten en de betrokken partners voor hun bijdrage, met in het speciaal SDK voor het faciliteren van de prachtige locatie!
Tenslotte, de lustrum Study Trip naar Tel Aviv: wat was dat een mooie reis met een fantastisch programma. Er is gekozen voor een minder bereisde of bekende locatie dan normaal. Het was dan ook mooi om te zien dat een stad zo kan bloeien, met veel diversiteit en verschillen met onze eigen cultuur, in een dergelijk onrustig gebied.

Al met al, wat een jaar! Op nog eens 25 van dit soort jaren! Iedereen die in deze periode betrokken is geweest bij de vereniging in welke vorm dan ook, namens ons allen bedankt!

Tot slot
Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u een keer met ons in gesprek over wat u, uw bedrijf en wij als studievereniging voor elkaar kunnen betekenen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@service-studievereniging.nl. SERVICE is te volgen via Facebook, LinkedIn, Twitter en natuurlijk via onze website www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens het SERVICE bestuur & de Activiteiten Commissie 2017-2018