SERVICE Actief

Editie: 22.1 - Beleggersmarkt

Published on: 07 februari 2016

Het academisch jaar 2014-2015 draait al op volle toeren en daarmee ook het 22e bestuur van SERVICE. Een bestuur dat dit jaar volledig bestaat uit mannen. Vroeger werden typische vastgoedmannen uit de sector wel eens gekenmerkt door het motto: ‘niet lullen, maar bouwen’. Als bestuur van SERVICE kunnen wij ons hierin vinden, maar interpreteren we het ‘bouwen’ als ‘bouwen aan de toekomst’. Voordat onze toekomstplannen zullen worden toegelicht, is het eerst tijd om terug te blikken op het succesvolle jaar van het 21e bestuur.

Terugkijkend naar het afgelopen jaar, kan gesteld worden dat het 21e bestuur een professioneel en succesvol jaar heeft gehad. De weg die is ingeslagen door dit bestuur dient als een goede basis om op door te bouwen. Een belangrijke focus lag vorig jaar op het leggen en onderhouden van contacten. Allereerst natuurlijk het bevorderen van de contacten met bachelor- en HBO-studenten. Door vroegtijdig zoveel mogelijk studenten bij de vereniging te betrekken, ontstaat er een grotere interesse voor de verenging en worden activiteiten beter bezocht.

Een ander belangrijk speerpunt was het opzetten van een alumni netwerk met daarbij behorende activiteiten. In mei van dit jaar heeft de eerste alumni borrel van SERVICE plaatsgehad in Utrecht. Een gelegenheid waarbij iedereen die zich verbonden voelt met SERVICE met elkaar in contact kan blijven op een informele manier. Het laatste beleidspunt omtrent het leggen en onderhouden van contacten, kwam terug in het onderhouden van het contact met de overige sectieverenigingen en landelijke studieverenigingen. Als verbindende schakel in het werkveld is het belangrijk om een goede basis te leggen gedurende de opleiding. Er zijn met verschillende besturen gezamenlijke activiteiten georganiseerd, waardoor er contacten zijn ontstaan op een breder werkveld.

Naast bovenstaande punten is er afgelopen jaar voldoende aandacht besteed aan het organiseren van diverse activiteiten. Door de redactie 2013-2014 zijn drie interessante symposia neergezet, er is een meerdaagse business trip naar Hamburg georganiseerd, een excursie naar de Rijksgebouwendienst in Den Haag en niet te vergeten de verschillende inhousedagen. Naast deze formele activiteiten zijn er ook verschillende informele activiteiten georganiseerd. Zo is er een whiskyproeverij georganiseerd, verschillende borrels en als hoogtepunt de studiereis naar Dubai en Abu Dhabi. Kortom een mooi jaar om op terug te kijken.

Ambities
Zoals eerder gezegd, zal de koers die door het vorige bestuur is gezet, als basis dienen voor het bestuur 2014- 2015. Als hoofddoel is gesteld: ‘SERVICE aantrekkelijker maken voor een breder publiek’.

Allereerst voor haar leden en alumni, maar ook voor bachelor studenten, schakelstudenten en andere relaties in de vastgoedsector’. Hierbij zal getracht worden het opgebouwde alumninetwerk verder uit te breiden en meerdere activiteiten te organiseren.. Het SERVICE Magazine zal nog steeds dienen als verbindende schakel tussen studenten en de vastgoedsector. Daarnaast zullen er verschillende formele activiteiten plaats vinden bij interessante bedrijven. Het betrekken van de bachelor- en schakelstudenten is een ander belangrijk speerpunt. Er zullen aparte borrels en excursies georganiseerd worden voor deze groepen studenten. Deze inspanning werpt haar vruchten al af, er worden op dit moment verschillende functies binnen SERVICE bekleed door bachelor- en schakelstudenten. Naast serieuze zaken en het ‘bouwen aan de toekomst’ zal er uiteraard ook voldoende gelegenheid zijn om met elkaar te ‘lullen’ onder het genot van een borrel bij de verschillende activiteiten.

Activiteiten
SERVICE staat naast het uitbrengen van dit magazine ook bekend om het organiseren van diverse activiteiten. De eerste activiteiten zijn al achter de rug en waren zeer geslaagd. Zo is er eind november geborreld en genetwerkt met alumni in Amsterdam tijdens de tweede SERVICE alumniborrel. Daarnaast zijn we met een enthousiaste groep studenten op businesstrip geweest naar Frankfurt, hét financiële centrum van Duitsland.

In het vooruitzicht hebben we nog verschillende lezingen, borrels en excursies en uiteraard de symposia die gepaard gaan met de releases van de volgende magazines. Ook dit jaar zal er weer een studiereis worden georganiseerd naar een interessante bestemming voor vastgoedstudenten. De voorbereidingen zijn al in volle gang en de reis zal dit jaar naar Hong Kong gaan.

Tot slot
Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u informatie ontvangen omtrent advertentiemogelijkheden, dan kunt u contact met ons opnemen. SERVICE is te volgen via Twitter, LinkedIn, Facebook en natuurlijk via onze website

www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,