SERVICE Actief

Editie: 26

Published on: 31 januari 2019

Het academisch jaar 2018-2019 is alweer halverwege en dus is het de hoogste tijd voor een nieuwe SERVICE Actief. Vorig jaar stond natuurlijk in het teken van het vijfde lustrum van SERVICE. Dit jaar werd verrijkt met lustrumactiviteiten zoals het symposium en het lustrumfeest. Het afgelopen jaar kenmerkte zich daarnaast door een gevarieerd activiteitenaanbod van SERVICE, naast de meerdaagse excursie naar Dublin en de studiereis naar Tel Aviv was er ruimte voor meerdere formele en informele activiteiten. Ook in het eerste half jaar van 2018-2019 hebben we er al een aantal formele en informele activiteiten op zitten.

Na een korte opstartperiode van het 26e bestuur werd dit jaar afgetrapt met een uitdagende pubquiz bij de Wildeman. Hierin was SERVICE met drie teams vertegenwoordigd waarvan twee teams uiteindelijk in de top vijf zijn geëindigd. Met de algemene kennis van de SERVICE-leden zit het dus wel goed. Ook hebben we deelgenomen aan de Building Heroes Talent Day in Amersfoort, waar we kennis konden maken met verschillende bedrijven die actief zijn in de bouw- en infrawereld. In november werd de jaarlijkse Business Trip naar een Europese locatie georganiseerd. Hiervoor zijn we dit jaar naar het middeleeuwse Brugge geweest. We hebben de vastgoedmarkt van de stad verkend. Als afsluiter kon natuurlijk een brouwerijbezoek niet ontbreken. Hier hebben we ook een echte Brugse Zot geproefd, het speciaalbier waar Brugge om bekend staat.

In december was het weer tijd voor het Vastgoedsyposium waar we met een aantal SERVICE leden vertegenwoordigd waren. De dag stond in het teken van ‘Building Tomorrow – transitie naar de vastgoedketen van de toekomst’. Een interessant thema waarbij verschillende facetten van de toekomst van de vastgoedwereld belicht werden, zoals digitalisering, duurzaamheid en gezondheid Ook hebben we een geslaagde Inhousedag gehad bij Finance Ideas, waar we in een interessante case werden meegenomen in de wereld van vastgoedbeleggingen. Uiteraard verzorgden ze naderhand een borrel, waarin onze leden in contact konden komen met de werknemers.

Vooruitblik

Zoals gezegd zijn we pas op de helft van het SERVICE jaar 26, dus we hebben nog genoeg activiteiten in het verschiet. De eerste formele activiteit staat  binnenkort op het programma, waarbij Enginear naar de TU/e komt om een Network Workshop te gevenonszelf te ontwikkelen op het gebied van netwerken, pitchtechnieken en jezelf presenteren. De volgende formele activiteit volgt later, wanneer Fakton een Inhousedag voor ons in petto heeft. Binnenkort hebben we ook de volgende informele activiteit. Dan zal onder het genot van een drankje een SERVICE poolcompetitie gespeeld worden.

Op 21 maart bundelen we onze krachten met studievereniging OfCourse voor een kroegentocht. Samen geven we alle studenten van USRE en CME de kans om Den Bosch te verkennen.

April staat in het teken van de Global Study Trip. Dit jaar gaat de Study Trip naar Tallinn & Riga. Van vrijdag 19 april tot en met zondag 28 april zullen wij ons onderdompelen in de cultuur en vastgoedwereld van deze twee Baltische steden. We zullen de vastgoedmarkt van deze steden vergelijken en kijken wat het effect is van de invloed van Rusland sinds de ontkoppeling van de Sovjet Unie. Een hoop om te ontdekken!

Tot slot

Dit zijn de activiteiten die al geweest zijn, of op korte termijn gaan plaatsvinden. Natuurlijk zitten er nog vele activiteiten in de pijpleiding, die we de komende tijd bekend gaan maken. De ambitie van SERVICE blijft hierbij om het gat tussen de studenten en de vastgoedwereld zo klein mogelijk te maken. De komende activiteiten worden traditiegetrouw bekend gemaakt via de website en sociale media. Een extra toevoeging aan de communicatie van SERVICE naar buiten toe is de oprichting van de SERVICE instagrampagina. Hou voor de laatste updates dus de website en sociale media in de gaten!

Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u een keer met ons in gesprek over wat u, uw bedrijf en wij als studievereniging voor elkaar kunnen betekenen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@service-studievereniging.nl. SERVICE is te volgen via Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en natuurlijk via onze website www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens het SERVICE bestuur 2018-2019,