SERVICE Actief

Editie: 25.2 De Nederlandse mainportregio's

Published on: 04 april 2018

Met het uitbrengen van dit magazine is het 25e SERVICE jaar alweer over de helft. Het jaar vliegt om en is gevuld met vele mooie activiteiten, zowel formeel als informeel. Zo zijn wij bij Savills en CBRE op bezoek geweest voor een Business Selecta, heeft BRINK een lunch­lezing gegeven en hebben wij een gezellig Business Trip naar Dublin gemaakt. Ik kijk uit naar het komende half jaar, waarin wij nog meer mooie activiteiten op de planning hebben staan.

In november zijn wij samen met onze leden naar Dublin afgereisd voor een geslaagde Business Trip. Business is booming in Dublin, zo bleek uit de projecten die wij met Savills en CBRE bezochten. Aan de rand van de stad wordt momenteel een vernieuwd centraal business district ontwikkeld, bestaande uit 5 gebouwen met een gezamenlijk vloeroppervlak van meer dan 65.000m². Het vernieuwde en uitgebreide Business District biedt ruimte aan kantoren, retail en luxueuze appartementen. Uiteraard was er tijdens de reis ook tijd om de cultuur van de stad op een andere manier te leren kennen. Wij kwamen bij een bezoek aan het stadhuis meer te weten over de Ierse onafhankelijkheidsoorlog, bezochten de Jameson Distillery en genoten van de livemuziek in de, in grote getalen aanwezige, Irish Pubs.

Ook dit jaar werd in samenwerking met studievereniging BOSS van de TU Delft en FRESH Students het Vastgoedsymposium georganiseerd. Hiervoor reisde SERVICE met een groep enthousiaste studenten naar Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. De dag begon met een hartelijke ontvangst en interessante lezingen van Savills en Unibail-Rodamco. Deze werden gevolgd door een tweetal leerzame casussen bij de Amsterdam School of Real Estate. Als afsluiter van de dag vond een paneldiscussie plaats met het centrale thema: verstedelijking.

Ook organiseerde wij het afgelopen half jaar kleinschalige activiteiten. Een van onze activiteiten betrof de SERVICE poolcompetitie, waarmee wij het jaar aftrapte. Nieuwe leden werden opgenomen in de bestaande SERVICE groep en de winnaars van het toernooi stelden ons voor om de winst te vieren in een van de cafés op het welbekende Stratumseind. Ook CBRE en Savills maakte kennis met onze oudere en nieuwe leden tijdens een van onze formele activiteiten; een geslaagde Business Selecta op de Zuidas.

Het lustrum
Dit jaar vieren wij 25 jaar SERVICE. Dit doen wij onder andere door al onze activiteiten te voorzien van een zilveren randje. Zo hebben wij een mooie Global Study Trip in het vooruitzicht naar het niet eerder bezochte Tel Aviv. Deze stad heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en staat bekend als het economisch centrum van Israël. Verder organiseren wij dit jaar, in teken van het lustrum, een symposium en lustrumfeest. Wij hopen hier twee mooie evenementen neer te zetten waarin wij onze leden, alumni en (oud-)besturen betrekken. Op 9 maart barst ons lustrumfeest los, de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. Ook voor het symposium, dat plaats zal vinden op 1 juni, zijn al interessante prekers benaderd en worden uitdagende
casussen voorbereid.

Vanzelfsprekend organiseren wij het komend half jaar ook weer een aantal activiteiten in samenwerking met onze partners. Zo komt BRINK management en advies binnenkort langs op de TU/e voor een lunchlezing en begeven wij ons naar het kantoor van Prologis voor een Inhousedag. Dev_ real estate en Hevo slaat, tot slot, de handen ineen voor een Business Selecta.

Tot slot
Mocht u meer willen weten over studievereniging SERVICE en al haar activiteiten of wilt u een keer met ons in gesprek over wat u, uw bedrijf en wij als studievereninging voor elkaar kunnen betekenen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@service-studievereniging.nl. SERVICE is te volgen via Facebook, Linkedin, Twitter en natuurlijk via onze website www.service-studievereniging.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens het SERVICE bestuur 2017-2018