Sterke vastgoedconcepten. ‘Succes- en faalfactoren voor vastgoedconcepten in een B2B omgeving.’

  • Author:
  • Year: 2011 en eerder

Conceptontwikkeling staat ook bij vastgoed sterk in de belangstelling. In veel gevallen lijkt het echter slechts een communicatiemiddel en wordt van het beoogde concept weinig meer vernomen nadat het vastgoed is gerealiseerd. Toch zijn er vastgoedconcepten in de Buisiness-to-business (B2B) omgeving die al jaren een stevige positie hebben en behouden. Het succes van deze concepten blijkt terug te voeren op de keuze van een juiste product-marktcombinatie. Deze product-marktcombinatie bestaat enerzijds uit de meerwaarde van de conceptsynergie voor de huurders/gebruikers en anderzijds uit de stabiliteit en groeipotentie van het marktsegment, waarop het concept zich richt. Daarnaast blijken er een aantal ondersteunende factoren van belang voor succesvolle vastgoedconcepten. Het ontwikkelde instrument helpt ontwikkelaars en beheerders van vastgoedconcepten de focus vast te houden en zicht te houden op het volledige speelveld. Daarnaast kan het gebruikt worden als hulpmiddel bij de besluitvorming en om prioriteiten te stellen bij de ontwikkeling en het beheer van vastgoedconcepten.