Het speelveld rondom matchen. De stand van zaken op het gebied van matchen in beeld gebracht met voorstellen voor verbetering van het functioneren van deze markt.

• Author:
  • Year: 2011 en eerder

Diverse corporaties zijn op zoek naar collega-corporaties die bereid zijn te investeren in hun projecten. Dit principe wordt in de sector matchen genoemd. Dit veronderstelt een marktplaats van vragers en aanbieders. In kaart moet worden gebracht hoe deze markt functioneert, dan wel zou moeten functioneren en wat de spelregels zijn. Doelstelling van het onderzoek is het maken van een blauwdruk van de stand van het land met betrekking tot matchen, aan de hand waarvan verbeteringsvoorstellen kunnen worden gedaan, ten aanzien van de institutionele omgeving en op grond waarvan corporaties kunnen komen tot effectieve en efficiente matching. Aan de hand van een literatuurstudie, het in beeld brengen van de praktijk rondom matchen, ervaringen, overwegingen en de betrokkenheid van de stakeholders in het matchingsproces aan de hand van enquetes en interviews met ervaringsdeskundigen en vertegenwoordigers van de sectorinstituten, zal de onderzoeksopzet worden uitgevoerd.